Op 31 Oktober 2017 vind die vyfhonderdjarige herdenking van die Reformasie plaas. Volgens oorlewering het Martin Luther op 31 Oktober 1517 sy 95 stellinge teen die kerkdeur van Wittenberg vasgespyker.
Alhoewel dit 'n uitnodiging tot gesprek was, word dit allerweë beskou as die begin van 'n reeks gebeure wat op 'n breuk met die Katolieke Kerk uitgeloop het en wat bekend sou word as die Reformasie.
Die Woord alleen, genade alleen, geloof alleen en Christus alleen was die boustene van die Reformasie wat deur die eeue die pilare van die gereformeerde godsdiens sou word.
Dit is ook waar die teologiese wortels van die NG Kerk te vind is. Via Johannes Calvyn en later ons Neder¬landse voorvaders het die gereformeerde godsdiens in 1652 saam met Jan van Riebeeck in die Kaap geland. Die koms van die Franse Hugenote in 1688 het die invloed van die Reformasie aan die suidpunt van Afrika verder versterk.
Wat maak hierdie gebeure vandag relevant en belangrik? Die slagspreuk "Terug na die toekoms!" help ons verstaan. Dit beteken dat ons verstaan van die hede en ons visie vir die toekoms bepaal word deur ons verlede. Wie nie rekening hou met die verlede nie sal moeilik sin vind in die hede en nog moeiliker koers hou in die toekoms.
Daarom nooi ek jou saam op 'n reis, 'n reis wat ons gaan terugneem in ons gereformeerde verlede. As reisgenote gaan ons belangrike rolspelers in die reformasie opsoek en met hulle in gesprek tree, gaan ons by belangrike plekke en vergaderings aandoen en gaan ons die ontstaan van belangrike leerstellings oordink.
In 2017 gaan ons saam voortreis deur die hede op pad na 31 Oktober en saam soek na die sin en betekenis van gereformeerd-wees in die 21ste eeu.
Geskryf deur Prof Johan van der Merwe (Kerkgeskiedenis-professor aan die Universiteit van Pretoria vir e-Kerkbode).
Ons dank U Here vir die voorreg om ons kind te kon sien trou en om U genade al hoe meer te waardeer!
Ek is so dankbaar dat U my gehoor het in my benoudheid van die motorongeluk. U het my 'n tweede kans gegee. Joey
Dankie dat U ons seun sterk gemaak het om sonder ongewensde goed in sy lewe te kan leef.
Na drie jaar se wag het U ons kom verras met 'n wonderwerk uit U hand toe ons dit die minste verwag.
Dankie vir groot genade, liefde en onverdiende guns so mildelik ontvang dag na dag.
Dankie vir 'n nuwe gesonde kleinkind.
Dankie dat U my beskerm en omvou het gedurende my nagmerrie van "smash & grab". Vir al U liefde en dat U altyd daar is vir my. Ek loof U!!! Susan
Ek loof U waar U by my was met 'n noodoperasie vir retina-loslating. Elaine
Ek loof U vir die verlossing van my vrou se lyding. Die rykdom van U genade is groot!
Dankie dat U vir my kinders en kleinkinders voorsien het in hul nood vir werk, huisvesting en ander seëninge. Ons eer U!
Dankie vir nuwe werk!
Ek loof U vir oorplasing na Pretoria!
Here, ek loof U vir vertroosting, genade en geloofsgroei. U daaglikse bystand en sekerheid in hierdie deurmekaar wêreld. Dankie my Verlosser!
Here ek loof U vir genesing van my wederhelf!
2015/16 was hard. Vierkeer in hospitaal en drie operasies. Nou heeltemal gesond! Dankie Here! Lettie
Ek loof U vir die deure wat U toe en oopgemaak het voor U my dierbare man kom haal het. Vir vertroosting, moed .. en pad wat U gelyk maak ... Ook vir broers en susters in die geloof.
Here ek loof U want U het my vrou deur twee hartaanvalle ene bloedklont in long bewaar! Ook my dogter met brongitis. Dankie!
HERE ek loof U dat U altyd in beheer is van ons lewe! Niks kan ons van U liefde skei nie. Philip & Shirley
Dankie vir U liefde en U kosbare Woord!
Ek dank U vir elke genadegawe deur die jaar!
Dankie Heer vir goeie gesondheid en die liefde van al my kinders en familie.
Ek dank U vir al die "klein" dinge wat ons nie altyd "raaksien" nie bv. plante, reën, voëls, diere ens.
Ek loof U dat U my elke dag staande hou in my omstandighede!
Loof U vir die krag wat U elke dag aan ons gee!
Dankie vir reën en gesondheid! Alleen
Dankie getroue Here dat U al ons krankhede op U neem en dat U by ons bly tot in die ouderdom!
Dankie Here dat U ons gehelp het onder ons finansiëLe druk en ons staande gehou het.
Dankie vir gesondheid, pragtige kinders en kleinkinders asook goeie mense op my pad.
Here ek loof U vir U goedheid, 'n wonderlike seun en ma. Dankie dat U altyd voorsien en vergewe.
Here ons loof U vir goeie gesondheid, krag van Bo en genade. Wat ek ontvang het kom alles van U.
Ek loof U vir die genade elke dag. Vir beterskap in my gesondheid sodat ek kan aangaan in die lewe. Baie dankie Here!
Hierdie gemeente eer U as die Hoof en Here van U kerk! As gemeente gee ons U die eer vir U troue sorg oor baie jare heen. Ons dank U vir leraars, personeel, leiers en lidmate wat met hul gawes U gemeente dien. Ons is ook dankbaar vir elke omgeegroep waar mense omgee-liefde teenoor mekaar uitleef. Dankie vir die verskil wat U deur hierdie gemeente in die gemeenskap maak. Aan U alleen bring ons dank!
Beste kollegas,
Soos ooreengekom skryf ek direk aan jou, van tyd tot tyd, oor sake op die kerklike terrein. My skrywe het altyd ten doel om jou so goed as moontlik in die prentjie te bring oor ontwikkelinge rondom dit wat op die agenda van die ASM se sakelys is. Andersins kommunikeer ek belangrike inligting is wat jy spoedeisend moet van kennis neem. Hierdie skrywe, langer as gewoonlik, wil aan jou belangrike inligting en agtergrond, gee oor 'n berig wat heel moontlik môre, die 13de Augustus, in die Rapport sal verskyn.
Die Moderamen het laat gistermidag 'n prokureursbrief ontvang wat namens lidmate op regsgronde versoek dat daar voortgegaan moet word met die uitvoering van die besluite van die Algemene Sinode oor selfdegeslag verbintenisse. Prop LLB Gaum, Prof HL Bosman, Dr M Coetzee, Dr FM Gaum, Dr C Jones, Prop JJ Kotze, Dr N Marais, PH Oberholzer, HW Pienaar, L Vermeulen, en Adv L Wessels is oortuig dat die appélproses teen Algemene Sinode besluite nie regsgeldig is nie. Die reëls van Reglement 19 van die Kerkorde is volgens die briefskrywers strydig met die Kerkorde waaraan dit ondergeskik moet wees. In 'n tweede versoek betoog hulle dat die opskorting van die uitvoering van die Algemene Sinode se besluite ook ongeldig is en nie in ooreenstemming met soortgelyke regspraktyk is nie. Ter stawing van beide betoë het hulle ‘n regsmening van Adv Wim Trengrove bekom en aangeheg aan hulle skrywe.
Die besluite van die NG Kerk se Algemene Sinode van Oktober 2015 oor selfdegeslagverhoudings is gevolg deur verskeie appélle daarteen. Sommige punte in die appélle handel met tegniese kwessies en ander met die beginsel van die saak. Dit was die eerste keer dat lidmate teen 'n besluit van die Algemene Sinode appél aangeteken het. Hoewel die Kerkorde slegs voorsiening maak vir appélle na 'n meerdere vergadering, d.w.s van bv. 'n ring na 'n sinode, is daar in die onlangse verlede 'n punt in Reglement 19 van die Algemene Sinodale reglemente toegevoeg wat nou voorsiening maak vir appélle teen besluite van die Algemene Sinode.
Van die begin af was daar vrae of die reglement nie buite orde is nie, aangesien die Kerkorde self nie melding maak van die moontlikheid van appélle teen besluite van die Algemene Sinode nie. Daar is ook vertoë gerig en betoog teen die opskorting van die uitvoering van die besluite van die Algemene Sinode vanweë die appélle. Die Moderamen en Algemene Taakspan Regte (ATR) het onder meer 'n brief ontvang van 65 lidmate wat beswaar gemaak het teen die besluit om die uitvoering van die Algemene Sinode se besluite tydelik op te skort hangende die appélle.
Reglement 19 maak voorsiening dat 'n volgende Algemene Sinode of 'n appélliggaam wat deur die ATR aangewys moet word, die appélle moet aanhoor. Die ATR het besluit om sodanige appélligaam aan te wys, maar dat dit moet bestaan uit persone wat nie by die vorige Algemene Sinode teenwoordig was nie. Die ATR moes hiervoor eers met sekundi aangevul word. Dit moes deur die moderamen gedoen word. Die appélliggaam kan gevolglik nou eers saamgeroep word. Reglement 19 bepaal egter dat die appélle binne 21 dae na die ontvangs daarvan aangehoor moet word of deur 'n volgende Algemene Sinode.
Ds Nelis Janse van Rensburg, voorsitter van die moderamen, het na die ontvangs van die brief gesê dat dit nie sleg is dat daar regsekerheid oor hierdie aangeleentheid verkry word nie. Terwyl daar nie regsekerheid is nie, sal daar altyd agterdog bly bestaan oor die regsgeldigheid van die appélproses en die opskorting van die uitvoering van besluite waarteen daar geappelleer word. Sy aanvoeling is dat dit wenslik is dat 'n hoër hof uitsluitsel gee oor beide aangeleenthede. Sou die appélproses op regsgronde gestuit word, bly die moontlikheid steeds bestaan om in terme van die Kerkorde die volgende Algemene Sinode te nader met 'n beswaarskrif of 'n gravamen.
Hy het ook gesê "hoe vinniger ons met die regsproses kan vorder, hoe beter vir almal. Ons is ongelukkig in onbekende vaarwaters en die advies van regslui en -prosesse kan vir ons selfs verder help met die oog op kerklike prosesse. Intussen word daar in die moderamen gedink aan moontlike maniere waarop daar groter insluiting kan kom van kerkvergaderings by besluitnemingsprosesse wat met kontensieuse sake handel. Die moderamen is ook besig met die ontwikkeling van ‘n missionale strategie vir die Algemene Sinode se werksaamhede. Laat ons almal saam in hierdie dae bid dat die Hoof van die Kerk, ons op ongekende maniere sal lei tot geloof en diensbaarheid. Die oes is immers groot."
Saam in Sy diens.
Gustav Claassen
Algemene Sekretaris
Nederduitse Gereformeerde Kerk
Die eerste volledige bybelboek in Afrikaans was die Evangelie volgens Markus soos deur C.P. Hoogenhout vertaal.
Hierdie vertaling is nooit gepubliseer nie, maar die manuskrip is in die Nasionale Biblioteek van Suid-Afrika in Kaapstad beskikbaar.
Die eerste Afrikaanse vertaling (bekend as die "ou" vertaling) van die Bybel het in 1933 verskyn.
Die vertaalwerk is deur prof. J.D. du Toit (Totius), prof. E.E. van Rooyen, prof. J.D. Kestell, dr. S.P.E Boshoff, dr. H.C.M. Fourie en prof B.B. Keet behartig (sien foto).
'n Hersiene uitgawe daarvan het in 1953 verskyn sodat die "ou vertaling" ook bekendstaan as die 1933/53-vertaling.
Die nuwe vertaling van die Bybel het in 1983 verskyn en word deur die Bybelgenootskap van Suid-Afrika gepubliseer.
Die eindredaksie van hierdie vertaling was prof. E.P. Groenewald, J.P. Oberholzer, A.H. Van Zyl, P. A. Verhoef, J.L. Helberg en W. Kempen.
Die eerste Afrikaanse Bybel vir Dowes is in 2008 deur die Bybelgenootskap van Suid-Afrika gepubliseer.
Bron: Die Bybelgenootskap van Suid-Afrika